Beställningsavtal
Viktig information till dig som kund
Jag strävar efter att ha ett gott samarbete med mina beställningskunder och för att allting skall bli som vi har tänkt oss, så har jag listat upp några viktiga punkter som du bör ta del av:
- Både före och under arbetet kommer jag att skicka skisser, bilder och information om slutprodukten. Du hålls alltså uppdaterad om hur arbetet fortskrider. Det är viktigt att du läser den information som skickas till dig, om du har några frågor eller synpunkter är det extra viktigt att du hör av dig omgående till mig så slipper vi tråkigheter sedan.
När vi är överens och du har accepterat offerten så gäller följande:
- För nya kunder tar jag alltid en kreditupplysning innan jag sätter igång vävarbetet.
- Efter du har accepterat offerten, skickar jag ut en faktura med 50% av den planerade slutsumman. – När pengarna har kommit in beställer jag ditt garn och sätter igång arbetet.
- Skulle det uppstå leveransfördröjning till följd av oförutsedda händelser i vävstolen eller vid sjukdom blir du genast kontaktad.
- När jag är klar med mitt arbete kontaktar jag dig och vi kommer överens om leverans.
- Slutsumman justeras med den faktiskt använda garnmängden.
- Fakturan skickas samma dag som din väv och skall betalas inom 10 dagar.
Skulle du mot förmodan inte vara nöjd med väven så gäller följande:
- Om du inte är nöjd med väven går vi i första han igenom varför, du behöver kunna redogöra varför du inte är nöjd. Finns det eventuella fel som kan åtgärdas av mig börjar vi där.
- Vill du inte ha väven alls ska den lämnas tillbaka till mig i det skick som den kom. Väven kommer att kontrolleras, eventuella skador kommer att debiteras. Du står själv för fraktkostnader.
- Vid accepterande av offerten förbinder du dig att betala 25% av hela slutsumman oavsett om väven återlämnas. Resterande belopp återbetalas efter kontroll av väven.
Du hittar oss här:
HANDVÄFVERI Bettina Posselt AB
Slottet 12 C
261 31 Landskrona
Sweden
